Tizedikeseinket faggattuk, miképpen is látják a maguk mögött hagyott esztendőt.
Júniusban töltötte be a 16-ot Csejtei Emília, aki augusztus 13-án már a női NB I-ben is bemutatkozhatott. Nem csak a futballpályán jeleskedik, ő ugyanis iskolánk egyik legjobb tanulója.
Nagyon jól sikerült a 9. osztály a gimiben, mivel a végén csupán egy négyesem volt, az összes többi jeles lett. Ettől függetlenül is jól érzem magam az iskolában és az akadémián is. Örülök annak, hogy ennek az új kezdeményezésnek köszönhetően könnyebben össze tudom egyeztetni a tanulást és a labdarúgást. Szerencsére a cél érdekében komoly segítséget kapunk a tanárainktól is. Mivel a mi évfolyamunk volt itt az első, a kezdés nem volt annyira zökkenőmentes, de szép lassan egy nagyon jó közösség alakult ki az osztályunkban. Összesen harmincnégyen vagyunk, és jól együtt tudunk működni a fiúkkal is. Komoly célokat fogalmaztam meg magamnak. A fociban szeretném jó játékkal segíteni az U19-es csapatunkat, aztán később még több lehetőséget kapni az NB I-ben. Tanulásban kitűnő akarok lenni. A biológiát helyezném előtérbe, mivel olyan vonalon szeretnék továbbtanulni, ahol a sport és az egészségügy összefonódik. Mondjuk fizioterapeutaként is el tudnám képzelni a távoli jövőmet
– fogalmazott Emi.
A fiúknál is vannak kifejezetten jó eredményeket elérők. Az U17-es csapatunk kreatív középpályását, Wolf Gergőt kérdeztük.
Nem volt rossz az előző évem a gimnáziumban, ugyanis 4,51-es átlaggal zártam. Pár tantárgyból szeretnék idén javítani, remélem, hogy sikerül is. Nagyon jó, hogy az akadémián belül van az iskola, mert így jóval könnyebb az időbeosztásunkat elkészíteni. Így szinte biztos, hogy sehonnan sem késünk el. Amúgy a szüleim is azt szerették volna, ha gimiben folytatom a tanulmányaimat, így ez tökéletes megoldás. Nagyon jó az iskola és az akadémia közötti együttműködés, minden a mi érdekeinket szolgálja. Jó, hogy a lányokkal egy osztályba járunk, mivel ez pici kihívást is jelent a számunkra. Meg akarjuk mutatni nekik, hogy tanulásban sem vagyunk rosszabbak. A családom és én is úgy vélekedünk, hogy fontos a tanulás, mivel bármikor összejöhet egy sérülés, ami átalakíthatja a célokat. Szeretnék majd egyetemre járni, lehetőleg olyanra, ahol a sport is kiemelt szerepet játszik. Persze most a foci a leglényegesebb. Szerintem itt az akadémián minden adott ahhoz, hogy jó futballista válhasson belőlem. Úgy gondolom, hogy az országban kevés helyen van olyan infrastruktúra, mint itt. Az akadémia egész szakmai stábja pedig mindenben segítségünkre van. Így tényleg csak rajtunk múlik, hogy mire visszük
– foglalta össze tapasztalatait Gergő.
Az Illés Labdarúgó Akadémia Gimnáziumának igazgatója, Károly Frigyes is úgy látja, remekül alakult a tanár-diák együttműködés.
Egy új iskola első tanéve mindig izgalmas diáknak, tanárnak, igazgatónak egyaránt. Izgalmas, de szép; és a gyerekek, az edzők, valamint az Illés Akadémia vezetése szerint is sikeres volt az elmúlt tanév. Diákjaink jó eredményeket értek el a pályán és többségükben a tanulásban is. Remek volt velük az együttműködés. Minden tanárunk azt szeretné, hogy diákjaink sikeresek lehessenek a labdarúgásban és az élet labdarúgáson kívüli területén egyaránt. Azért dolgozunk, hogy aki egyszer bekerül az Illés Labdarugó Akadémia Gimnáziumába, mindig Illésesnek vallja majd magát, még a labdarúgókarriert követően is!