Az Illés Akadémia Gimnáziumának négyfős csapata az előkelő 4. helyen végzett a magyarországi középfokú oktatási intézmények tanulói számára kiírt „Szenes Hanna 100” elnevezésű történelmi versenyen.
Három online fordulót követően 7 csapat jutott el a budapesti döntőre, ahol #ajövőegyhelyen névvel Csalló Kristóf, Gyapjas Botond, Sipos-Kiss Dániel és Őri Bálint összetételben, Németh-Sali Bálint tanár felkészítésével értek el szép eredményt az ifjú labdarúgók. Ahoy arról korábban beszámoltunk: 2022 őszén az Eötvös Károly Magyar-Izraeli Baráti Kör Szenes Hanna születésének évfordulóján „Szenes Hanna 100” címmel hirdetett meg versenyt a magyarországi középfokú oktatási intézmények tanulói számára. A verseny 4 fordulóból állt, ebből az első három forduló online térben történt, a negyedik, egyben utolsó forduló (a döntő) pedig már személyes megjelenést kívánt azoktól a csapatoktól, akik az első három forduló alapján eljutottak odáig. Az első három fordulóról elmondható, hogy nem elsősorban lexikális tudást várt el a tanulóktól, hanem sokkal inkább a kreatív megvalósítást.
A szervezők a március 30-án megrendezett döntőre kértek a csoporttól egy rövid bemutatót az iskoláról, a versenyzőkről (mely nem került értékelésre a verseny szempontjából), valamint egy összegzést „Mit üzent nekünk Hanna?” címmel – ez utóbbit már pontozták a zsűri tagjai.
A #ajövőegyhelyen csapat és felkészítő tanáruk Budapesten mérettette meg magát: a döntő első fázisaként mind a hét gárda bemutatta városát, iskoláját, illetve a csapata tagjait.
A közös megismerkedés után következett a második kör, ahol egymás után több – főként már lexikai tudást követelő – feladatot kellett megoldaniuk. Elsőként egy rövid válaszokat igénylő lapot kaptak, amelyben Hanna családjáról érdeklődtek a szervezők (Hogy hívták Hanna édesapját; mi volt a foglalkozása; ki volt Giora; stb.), majd Hanna verseiből kaptak részleteket, melyek alapján el kellett dönteni, hogy a megadott három város közül hol készülhetett a vers.
Egy nagyon rövid szünet után érkezett a harmadik etap. Ebben először egy idővonalat kellett készíteniük a megadott évszámok, események és képek kombinációiból. Erre szűk negyedórát kaptak a csapatok, ezt követően egy vaktérkép következett, amelyen be kellett jelölni azt az öt területet – minél pontosabban – amelyet Hanna érintett a kiképzése alatt Izraeltől egészen Magyarországig.
A térképes feladatot egy érettségi feladatokból álló lap követte, amelyek főként az 1940-es évek Magyarországával volt kapcsolatos, azon belül is a zsidók helyzetével.
A döntő utolsó fázisa már délután kezdődött meg. Ekkor három feladattípusra is sor került: elsőként kivetített képekről kellett minél több mindent leírni a csapatoknak. Az utolsó képen Szenes Hannával rokonságban álló Szenes Iván szerepelt, a híres író, dalszövegíró és zeneszerző. Az ő személyével volt kapcsolatos a második feladat, ahol dalrészleteket hallgattattak meg a diákokkal, és el kellett dönteni, hogy Szenes Iván műve-e vagy sem. Végezetül az előre elkészített „Mit üzent nekünk Hanna?” című prezentációt kellett tartani a csapatoknak egyenként.
Az eredményhirdetés során a szervezők a 7. helyezettől kezdték el kihirdetni a rangsort. Mint kiderült: az Illés Labdarúgó Akadémia Gimnáziuma és Kollégiuma az előkelő 4. helyen végzett.
Egy közös kép elkészítése után a csapat egy rövid, közelben lévő nevezetességeket érintő – Budapest Óriáskereke, Szent István Bazilika, Magyar Állami Operaház – „városnézést” követően indult vissza Szombathelyre. Ezzel lezárult a nagyjából egész tanévet átívelő versenysorozat, amely megannyi élménnyel, emlékkel és egy nagyszerű helyezéssel ért véget.