Márciusi tél átrendezte akadémiánk hétvégi programját

:U15-U13 Illés -Puskás=elmaradt

U18-U16 érkezése “Bicske Báder Panziós “éjszakába torkollott.

U 17-s válogatottjaink az M 1-n autópályán “pihentek”

U15-U13:

A Puskás Akadémia csapata a 86-os úton Beled és Páli között beszorult , így a mérkõzés 3 órás várakozás után elmaradt.

U18-U16 heti túrája :kedd Eger bajnoki , csütörtök Debrecen bajnoki-után ,óriási nehézségek árán , de Bicskén tudott éjszakázni ,ezzel elkerülték az M 1 “márciusi poklát”.

Azt a poklot amit a Telkibõl a Szlovákia elleni bajnoki mérkõzésrõl hazafelé tartó U 17-es válogatottaknak nem sikerült.Õk közel 4!!!órás utazás után Bábolnától 36 km-re megálltak és Simi és Robi bá vezetésével az úton éjszakáztak,ahol még ma reggel is egyhelyben állnak.

Holnap (szombaton) U19-U17 Puskás Aka elleni mérkõzésünk is az ellenfél Szombathelyre érkezésének bizonytalansága miatt elmarad.

Emberéletekért küzdenek az M1-en

Autók három méter hó alatt az autópályán

Emberéletekért küzdenek az M1-es autópályán. Lapunk úgy tudja: Komárom és Gyõr között katasztrófa helyzet van, a három méternél magasabb hótorlaszok autókat temettek el. Áldozatokról egyelõre nincs hír. Katonai jármûvek is bekapcsolódtak a mentésbe.

A rendkívüli idõjárásra tekintettel, közlekedésbiztonsági okok miatt lezárták az M1-M7 autópályák fõvárosból kivezetõ közös szakaszát
 

Megbénultak a nyugati országrész autópályái. Igazán nagy baj az M1-en van, ahol a csütörtök délután óta veszteglõ autók utasai a hó foglyaivá váltak. A Népszabadság értesülései szerint az Állami Autópálya Kezelõ (ÁAK) Zrt. a szalagkorlátok átvágásával, a pálya járható oldaláról próbálja menteni a menthetõt.

A segítségre váró emberek között a hírek szerint kismamák és gyerekek is vannak. Kiszabadításukat azonban tegnap délután óta nehezíti, hogy az ÁAK mentésre érkezõ jármûveit is eltemették a viharos szél által összehordott hótorlaszok. A sztrádaüzemeltetõ az esti óráktól más üzemmérnökségein felszerelt hómarói bevetésével igyekszik úrrá lenni a helyzeten. A reggeli órákban újabb egységeket indítottak útnak a katasztrófa helyszíne felé.

A mentés lassan halad. A Bicskérõl és Lébénybõl egymással szemben elindított hómarók munkáját nehezíti, hogy a munkagépeknek gyakran hátrálniuk kell, a hátuk mögött felgyülemlõ hó miatt ugyanis egyébként elakadhatnak. De gondot okoz az is, hogy a szakaszosan három méternél is magasabb hótorlaszok alatt autók vannak eltemetve. Ezeket a hókotrók vezetõi gyakran csak akkor veszik észre, amikor nekik ütköznek.

 

Ezért az ÁAK a reggeli órákban Komárom és Gyõr között átvágta az M1-es szalagkorlátját. A 88-as kilométerszelvény térségében a két forgalmi irányt elválasztó sávon keresztül próbálják kiszabadítani a bajba jutottakat. Úgy tudjuk: a havazás és hófúvás egyelõre nem követelt áldozatokat, a mentésben résztvevõ szakemberek szerint azonban a legrosszabbra is fel kell készülni.

Részben azért, mert a csütörtök délután óta veszteglõ jármûvek egy részébõl reggelre kifogyhatott az üzemanyag. Így elképzelhetõ, hogy a hóban rekedt utazók fagyásos sérüléseket szenvednek. De számolni kell azzal is, hogy a járó motorral eltemetett gépkocsikban segítségre várókat esetleg megmérgezi az utastérbe beszivárgó szénmonoxid.

A mentéshez lapunk értesülései szerint a honvédségtõl is segítséget kértek, a nagyobb jármûveket szükség esetén lánctalpasokkal vontatják félre. A hó alatt lévõ jármûvek kiszabadítása azonban sokáig eltarthat, valószínû, hogy az eltemetett autókat csak egyenként tudják majd kimenteni. És ezt is megnehezíti, hogy a kiürült üzemanyagtartállyal veszteglõ gépjármûvek kiszabadításuk után sem tudnak önerõbõl továbbhaladni.

A hírek szerint az éjszakai órákban az M1-en fogságba esett autósok közül többen a Magyar közút diszpécserközpontjától próbáltak segítséget kérni. Hajnalra azonban, talán a mobiltelefonok akkumulátorainak lemerülésével, egyre kevesebb hívás futott be.

Az M0-ás és az M7-es autópálya eközben üres. A körgyûrû és a balatoni sztráda burkolatát megtisztították, de két útszakaszra az Országos Rendõr-fõkapitányság (ORFK) utasítására forgalmat nem engednek. A hírek szerint a Magyar Közút munkagépeinek egy részét a 6-os és a 7-es fõútra irányították. Feladatuk, hogy mindenáron tartsák nyitva a nyugati országrészbe vezetõ két fõutat.